Halloumisallad

Den bästa! Jag åt det till middag dagen efter också. Halloumin gör att salladen smakar mycket matigare än vad sallader brukar göra. Om morötter är GI kan jag tänka mig att testa, annars får det faktiskt vara!



Till en person:

1/2 halloumiost, skivad tunnt, stekt i smör, och sedan delad i mindre bitar
1 morot, skalad, halvad på längden, och sen så att säga halvslantad, eller skuren i romersk båge-form (gör som jag säger nu, formen är viktig. Du skulle bara våga riva morötterna, det skulle förstöra den välkomponerade knaprigheten helt!)
1 tomat, klyftad
salladsblad
en skvätt olivolja
en skvätt citron
nymalen svartpeppar
(ingen salt, halloumin är salt nog för hela salladen)

Blanda ihop allt i en skål, och ät. Bästa ensammaten, snabbmaten, det-är.för-varmt-ute-för-att-äta-maten, unna-sig-gottis-maten!

Barris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0