kokosplattor

Julen är slut, vardagen tränger sig på. För min del gör den det med snart stundande seminarium och tenta. Suck. Jag är inte superpeppad, om vi säger så. Det finns för mycket snö att pulsa i, för mycket julklappsböcker att läsa. Jag försöker plugga, det gör jag. Men! Jag är väldigt bra (för bra...) på att ta pauser när jag pluggar. En bra paus är att baka kakor, inte minst för fikat man får till pluggandet sen! Och ja, jag lyckas aldrig få kokostoppar toppiga, så då får de heta kokosplattor istället!



Kokosplattor 30 st.

2 ägg
2 dl socker (gärna råsocker)
200 gram kokosflingor

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i kokosen och sätt ugnen på 175 grader. Låt smeten stå och svälla medans ugnen blir varm. Klicka ut på bakplåtspapper och grädda i tio minuter. Låt svalna på pappret på ett galler, annars blir de bara mos när du försöker ta bort dem.

Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0