Hamburgare

Sommaren 2004 var jag och min familj på semester i England. Jag var då vegetarian och tyckte inte att McDonalds var ett särskilt bra lunchalternativ, eftersom det enda de hade att erbjuda mig var typ minimorötter i en liten fuktig plastpåse. Jag vägrade. Detta har jag sedan dess fått höra varje gång jag ska äta ute med min familj. "Inte McDonalds! Kajsa vägrar..." säger min syster. Och varje gång vi åker bil och passerar en McDonaldsskylt är det likadant. "Titta! McDonalds! Men Kajsa vägrar..." Jag har försökt påpeka att detta var ganska många år sedan nu, och att jag visserligen helst äter någonannanstans fortfarande, men jag vägrar inte. Det verkar inte riktigt gå in, och ärligt talat, Lovisa, det här är mycket godare. Även om det inte ser så mycket ut för världen. (Men det gör fan inte McDonalds hamburgare heller!)



Till 2 hungriga personer, eller 4 inte lika hungriga som dessutom äter lite klyftpotatis eller annat trevligt tillbehör:

400 gram köttfärs
en skvätt kalvfond
salt och peppar

och om man känner för att spejsa till det lite:
fetaost
färska örter
eller nåt annat som är gott i

Blanda ihop ich forma till fyra hamburgare. Det är bättre att göra dem breda och platta än knubbigare, då är det lättare att äta sen. Lägg på hamburgebröd med lite blandade grönsaker och andra trevliga tillbehör. Elias hade visst ostskivor på, kan ni tänka er!

Barris

Kommentarer
Postat av: sara

mahaha du är rolig

2009-07-31 @ 17:15:07
Postat av: Barris

Efter att ha ätit de hamburgarna som blev över till lunch, och då med kylskåpsrensarhalloumi på kan jag väl erkänna att Elias var nåt på spåren ändå, även om han valde fel sorts ost.

2009-08-02 @ 14:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0