Örtfärsbiffar

Hehe... Jag tänkte kalla dem för Sträntemöllabiffat först, för jag tror att det var där jag gjorde mina allra första helt själv-ingen-hjälp-alls-köttfärsbiffar. Men det är det ju mest bara jag som vet om, så det hade ju inte sagt er nåt...

Men de här blev i alla fall mycket bättre än de jag gjorde på Sträntemölla! De blev saftiga och inte alls torra så som köttfärsbiffar blir ibland. De smakade precis lagon mycket av det jag ville att de skulle smaka av, inget tog över för mycket. Gott helt enkelt!

Till fyra rejäla biffar:

400 gram köttfärs
1 ägg, salt, lite mera än du (jag) tror
svartpeppar
100 gram fetaost, tärnad
tre finhackade vitlöksklyftor
hackad färsk basilika 
hackad färsk timjan


Blanda ihop allt i en bunke, forma till biffar, stek i smör på ganska hög värme. 
Ungefär fyra minuter på varje sida, beror väl på lite. Men inte för länge i alla fall!


                                      




Barris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0