Chokladkolakakor

Ännu ett kakrecept! Och ännu en gång från en av Anna Bergenströms böcker, i detta fall "Annas mat" rätt och slätt. Eftersom jag har sommarlov (!!) har jag förslappats helt och orkar därmed inte författa någon längre text. Du får i stället nöja dig med en favorit i proggsammanhang: Philemon Arthur & the Dung!



Chokladkolakakor

100 gram smör
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat eller 1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Rör smör, socker och sirap mjukt. Tillsätt resten av ingredienserna, som först blandats ihop. Dela degen i två bitar och rulla ut till korvar. Lägg på papprad plåt och platta till. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Skär dem i bitar eller ta ut kakor med kakmått innan de har svalnat.



Fina slattar! /Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Vilka fina! Jag har inte Annas mat, det känns som en stor brist i min annars ganska digra samling.

2009-06-13 @ 21:26:23
Postat av: sara

det är det absolut!



Nu har makalösa fått en bild

2009-06-15 @ 11:17:20
Postat av: sofia det gamla slanet

hallå! fika och prog! kan det bli bättre eller! sara du är allt en dam i min smak. ha en sjukt sweet sommar nu.



// sofia

2009-06-19 @ 11:33:02
URL: http://www.myspace.com/klotet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0