aprikosmarmelad

Alltså, att under en kväll fixat müsli, bröd, förberett marmelad samt äntligen planterat ut växter på balkongen är så jäklarns tillfredsställande.

Nyss vrålade hela flogsta, vilket i vanliga fall brukar betyda läggdags för lilla Sara, men eftersom jag börjar en ny kurs imorgon som hålls av geovetare börjar vi inte klockan åtta som vanligt, utan klockan tio! (det är ju allmänt kännt att alla geovetare är knubbiga gubbar till tomtar med skägg som inte kan tänka riktigt klart förrns klockan är i alla fall tio på morgonen)

Men ja! tycker väl du nu, och vill hellre höra om marmeladreceptet än om annat. Så här får du det:

Aprikosmarmelad

Lägg torkade aprikoser i blöt över natten. Häll bort det mesta av vattnet, koka ett par minuter. Mixa. Klart! Ät upp inom en vecka.

Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Hurra för Sara! kan du inte lägga upp rödbetsvinet också? När jag blir frisk igen ska jag också hjälpa till att lägga upp recept. om du visar mig hur, jag har glömt alla inloggningsuppgifter igen...

2009-05-03 @ 22:35:39
Postat av: sara

visst sötnos

2009-05-04 @ 08:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0