Mat på plåt

Det finns en matbloggerska som ensam är ansvarig för att jag numera har nitton (19) matbloggar bokmärkta som jag måste kolla varje dag. Hon skriver bra, fotar fint, och hon lagar spännande mat. Hon heter Lotta och du hittar henne här. Det här receptet kommer ursprungligen från Lottas gamla matblogg som numera inte uppdateras, men som ändå är en typiskt bra receptsamling. Den hittar du här.

Dela ett gäng rotfrukter och grönsaker i bra bitar och lägg dem på en plåt. Idag använde jag potatis, motot, rotselleri, majskolv, aubergine och hela vitlöksklyftor. Tomater blir fint också, de glömdes bara bort idag. Häll på ganska rejält med olja och trevlig örtkrydda. Salta med flingsalt om du har, och peppra. Blanda runt och lägg skivat bacon över, mängd efter mage. Putta in alltihop i en 200 g varm ugn i ungeför 40 minuter, stick i potatisen och kolla att dne är mjuk, den brukar ta längst tid på sig. Ät. Det är gott att ha en kall yoghurtsås till, men egentligen behövs inga tillbehör, det blir gott ändå.

/ Barris

Kommentarer
Postat av: sara

nuskavise! Jag har gjort en länk så du kan ha och jämföra med. Om du öppnar det här blogginlägget i arkivet så kan du klicka på "här" och så ser du två knappar i redigeringsgrejen (där du kan välja teckenstorlek och så). Den ena är en kedja och den andra är en kedja som bryts. Om du markerar ett ord och sen klickar på kedjan så kommer det upp en ruta, och där skriver du bara in hela adresen för det du vill länka till!



Nu skrev jag väldigt mycket. Hoppas det blev tydligt i alla fall. Puss

2009-05-05 @ 16:02:23
Postat av: Barris

Ojojoj... Jag ska försöka mig på det, så ska vi se om det funkar sen.

2009-05-05 @ 16:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0