nutellapinnar

Min karl har ju en ölmage. Då är det väl inte mer än rätt att jag skaffar en nutella-rumpa? Nä just det! Ett par vänner hittade nutellapinnar i kafeterian på Ångström (eller Ångestdröm som en av dem föredrar att kalla det), där vi pluggar. De ojade sig och hävdade bestämt att de fick rysningar över ben och armar när de åt dessa pinnar. Jag blev ju förstås nufiken och var tvungen att tota ihop ett par hemma i köket, och hör och häpna: nutella är fortfarande oslagbart när det gäller det mesta!

Nutellapinnar

Till en sådär 8 pinnar behövs det: 1/2 burk nutella samt ett paket smördeg. Jag använde en sån där färdigutkavlad historia som inte behöver tinas, men smaken är ju som baken, och jag ville ha mina nutellapinnar fort!

Ja. Bred ut smördegen och skär den i 8 delar. Lägg en tjock sträng nutella i mitten och rulla/vik ihop det hela på ett bra sätt. Lägg på papprad plåt och grädda i 200 grader i ungefär 20 minuter eller tills de har fått en fin färg. Låt svalna (annars bränner man sig och det gör JÄTTEont, kan jag berätta...), ät och frusta av njutning.

Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Hahaha!

2009-05-05 @ 16:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0