Om frukostar

Jag har aldrig varit en frukosttyp. Jag har absolut bättrat mig, men jag har fortfarande svårt att äta på morgonen. Nu har jag ju löst det fint genom att gå en utbildning utan schema (nästan) så jag behöver inte stressa i mig mat på morgonen. De dagarna jag inte har föreläsningar äter jag ofta min standardbrunch:

en halv knäckerundel med en eller två mosade avocado på. Lite örtsalt, och toppa med keso, så står man sig rätt länge.
Denna macka blir ockå en fin tentaperiodslunch.

Idag var det sommar plötsligt igen, och när det är varmt vill man ju inte ha mat, särskilt inte på morgonen. Så jag gjorde som följer:

Häll typ 2 dl vaniljyoghurt i en mixerburk, häll över en lagom mängd frusna lingon. 1/2 - 1 dl, kanske. Mixa, häll upp i ett glas och i med ett sugrör. Sörpla. Du behöver inte ens tugga, superfrukost. Smörj in dig med sollotion om du intager frukosten på balkongen, det gjorde inte jag. Det svider kan jag tala om.





Barris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0