örter, färska vs. torkade



Min balkong är inte i närheten så ompysslad som Barris balkong, men persilja och sallad har jag i alla fall! Persilja apropå örter, och örter apropå focacciareceptet som lades upp igår. Jag väntar i detta nu på min stackars karl som sitter på stockholmståget i totalstopp, och vad är väl bättre tidfördriv än att testa gårdagens recept, tänkte jag då? Problemet är bara det att jag inte har nåt annat än torkade örter hemma (persiljan är ju bara barnet!), men enligt en viss Niklas byter man ut färska örter mot halva mängden torkade. Jag tyckte nog att en fjärdedels deciliter såg mer lagom ut, men det får vi se när brödet är klart!

Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Hur blev det, hur blev det?

2009-05-13 @ 15:19:49
Postat av: sara

torkade örter funkade, men jag tyckte allt att en fjärdedels deciliter räckte

2009-05-13 @ 16:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0