pastasås med zuccini och creme fraiche

Jag gillar dagar som innebär att jag kan äta lunch hemma, för det betyder att jag slipper värma matlåda i micro! Idag var en sådan dag, och detta åt jag:



Pastasås med zuccini och creme fraiche

1 port.

½ liten gul lök
½ liten zuccinin
salt
(raps)olja att steka i
1 dl creme friche
nån vitlöksklyfta
lite svartpeppar

Skiva zuccinin och lägg ut skivorna på skärbrädan. Salta lite på dem och låt dom ligga så de får vattna ur sig lite. Dutta torra med hushållspapper. Hacka löken och stek den och zuccinin i oljan. I med pressad vitlök och lite peppar och stek lite till. Skeda i creme fraichen och låt koka ett par minuter. Servera med pasta. På bilden är det lite klippt persilja från balkongen också (äntligen!).

Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Sommar sommar att klippa kryddgrönt från balkongen!

2009-05-20 @ 11:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0