ost- & grönsakssoppa

Höst --> soppa, i alla fall för min del. Jag gjorde en grönsakssoppa härom veckan, och valde att hyvla i ost för att göra den lite matigare. Det blev den, och (inte minst) godare! Tomat, timjan och ost är smaker som passar väldigt bra ihop!



ost- & grönsakssoppa 1 portion

en bit gul lök
1 liten morot
1 vitlöksklyfta
ett par små potatisar
olja
paprikapulver
3 dl vatten
buljong
1 msk tomatpuré
torkad timjan
ost som smälter bra, tex gouda

Hacka grönsakerna och fräs de och paprikapulvret i oljan en liten stund. Ha i tomatpurén och låt den fräsa lite. I med vatten, buljong och timjan. Låt koka tills potatisen är klar. Hyvla då i så mycket ost så du skäms. Sleva i dig, gärna i sällskap av tända ljus!

Sara

Kommentarer
Postat av: Barris

Oj. Var det inte du som tyckte att ostsoppan i Saltåboken verkade jätteäcklig? =)

2009-11-08 @ 12:11:44
Postat av: sara

jo, men det var ju typ bara ost...hehe

2009-11-09 @ 14:30:29
Postat av: Barris

Och lite skinka vil jag minnas! Jag vill också minnas att det var som att ära pasta med ostochskinksås fast utan pasta. Det var inte så soppig konsistens...

2009-11-13 @ 13:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0